Frequently Asked Questions

Vaak Gestelde Vragen

Reeds na enkele sessies zal je resultaat zien en voelen, maar wij zien bij iedereen een sterk resultaat na 15 tot 20 sessies. Het beste resultaat bereik je door 1 à 2 keer per week 20 minuten te trainen bij QuickFit.

Wat vroeger enkel haalbaar was door jarenlange training, lukt nu ook met electro-musculaire stimulatie. De EMS- training stimuleert gelijktijdig meer dan 90% van je spiervezels. Bovendien worden ook je dieperliggende spieren aangepakt en dit bij elke stimulatie! Zo is de EMS training veel intenser en sneller dan de conventionele krachttraining. Het effect is tot 18 keer hoger dan bij normale krachttraining. Bovendien vergt een training bij QuickFit geen grote inspanning of gebruik van gewichten, waardoor het risico op overbelasting of blessures effectief wordt beperkt. Dit zorgt ervoor dat de training toegankelijk is voor iedereen. Dit in combinatie met individuele begeleiding zorgt ervoor dat iedereen fit, sterk en slank kan worden!

Iedere trainingssessie duurt 20 minuten, hierbij worden alle grote spiergroepen bereikt en intensief gestimuleerd. Om de beste resultaten te bereiken hebben onze spieren tijd nodig om te rusten en te regenereren. Langer trainen is niet nodig want EMS training is zo intens en effectief, waardoor 20 minuten meer dan genoeg zijn.

Je brengt enkel sportschoenen mee en je persoonlijke onderkledij. Deze wordt aangeschaft bij de eerste training, maar kan ook gehuurd worden. Train je liever op blote voeten? Dat kan gerust, maar sportschoenen bieden een extra ondersteuning voor je lichaam.

Nee, tijdens de proefles mag je gratis een setje onderkledij van QuickFit gebruiken. Pas vanaf de eerstvolgende EMS training moet je de onderkledij aankopen of huren.

De training is voor ieder niveau uitstekend vol te houden. Dit in tegenstelling tot veel andere concepten. Bij iedere training past de QuickFit coach de training aan, aan jouw niveau. Het enige dat je na de training kan voelen is een hogere spierspanning en afhankelijk van het trainingsniveau mogelijk spierpijn.

De  EMS training met de Miha Bodytec werkt met een impuls intensiteit binnen het milli-Ampère (mA) bereik. Deze intensiteit is volledig veilig voor het menselijk lichaam. Bij conventionele training worden de spieren ook door middel van elektrische signalen aangestuurd. Dit gebeurt door de hersenen, die daardoor een contractie en dus een beweging teweegbrengen. Bij EMS activeren externe elektrische impulsen het spierstelsel. Het maakt voor de spier niet uit of de elektrische prikkel door de hersenen of door de elektroden afgegeven wordt. De reactie is eveneens een contractie!

De prikkels zijn evenmin pijnlijk, het geeft enkel een licht tot intens tintelend gevoel in de spieren.

De training is geschikt voor iedereen vanaf 16 jaar tot de leeftijd waarop je niet meer mobiel genoeg bent om ons te bezoeken. Met name voor ouderen is de training ook zeer geschikt omdat het veilig is, geen belasting op de gewrichten geeft en het reactievermogen van de spieren ten goede komt.

Nee. Je krijgt een persoonlijk programma met eigen doelen waardoor het voor iedereen toegankelijk is. Bovendien vragen de oefeningen niet veel inspanning, het zijn steeds een reeks eenvoudige dynamische oefeningen. Ieder gezond persoon kan dus zonder probleem gebruik maken van onze training.

Nee, tijdens de zwangerschap wordt EMS training afgeraden. NA de zwangerschap daarentegen is de EMS training uiterst geschikt om de overtollige kilo’s op korte termijn te verminderen en verzwakte buikspieren en bekkenbodemspieren terug te versterken. Voor meer info klik hier.

EMS training richt zich op de skeletspieren, de hartspier wordt bij deze training dus niet gestimuleerd. Uit recentelijk onderzoek is gebleken dat het zuurstofopnamevermogen met EMS training wordt vergroot. Bijgevolg is EMS training ongevaarlijk voor mensen met hartklachten en heeft het zelfs een positief effect voor deze doelgroep. Met een pacemaker mag je echter niet deelnemen aan EMS trainingen.

Een EMS training met de Miha Bodytec werkt met een impuls intensiteit binnen het milli-Ampere (mA) bereik. Deze intensiteit is volledig veilig voor het menselijk lichaam​. Er zijn echter een aantal aandoeningen en omstandigheden waarbij het trainen met de Miha Bodytec wordt afgeraden of alleen is toegestaan na goedkeuring van een arts of behandelaar.

Hieronder ziet u een overzicht van deze aandoeningen en omstandigheden.

  • Epilepsie
  • Pacemaker
  • Tijdens zwangerschap (wel ideaal NA de zwangerschap)
  • (Sterke) onregelmatigheden in de bloeddoorstroming
  • Darmwand hernia of liesbreuk
  • Tuberculose
  • Tumoren
  • Arteriosclerosis in een vergevorderd stadium, onregelmatigheden in de vaatdoorbloeding
  • Serieuze neurologische aandoeningen
  • Diabetes Mellitus
  • Hemofilie
  • Acute virale of bacteriële processen
  • Open wonden, geïrriteerde huid

Een EMS Training bij QuickFit neemt in totaal slechts 30 minuten in beslag, waarvan 20 minuten effectief getraind wordt met het EMS-toestel. De overige 10 minuten worden gebruikt om de onderkleding en het elektrodenvest aan en uit te trekken. Je wordt hierbij steeds geassisteerd door een QuickFit coach.

Een proefles duurt drie kwartier tot een uur, doordat de QuickFit coach je naast een initiatie EMS training ook meer uitleg zal geven omtrent de werkwijze en het afstellen van de apparatuur.

Dankzij de soepele openingsuren (elke dag van 07u00 tot 23u00), kan je bij QuickFit vóór, tijdens of na het werk trainen. Bovendien zal je weinig tot niet zweten van de 20 minuten durende EMS training, aangezien de hartslag in de meeste gevallen nauwelijks verhoogt (uiteraard afhankelijk van de intensiteit van de training, die op vraag van de klant kan worden aangepast).

De openingsuren van QuickFit vindt u op deze website steeds onderaan de pagina. Wij kiezen voor een persoonlijke aanpak, trainen kan daarom ENKEL OP AFSPRAAK.